Fald fel a szivárványt!

Van egy angol kifejezés -“Eat the rainbow!” – amelyet a dietetikus szakemberek szerint követnünk kellene az étkezéseink során. Természetesen ezt nem szó szerint kell érteni, hanem úgy étkezni, hogy lehetőség szerint minél többféle színű étel kerüljön a tányérra, és a nap folyamán is együnk minden színből. De nézzük, mi is ennek a jelentősége.

Így táplálkozz egészségesebben!

Ennek a kifejezés pontosan leírja azt, hogy mennyire fontos odafigyelni arra, hogy minden nap együnk elegendő mennyiségű zöldséget és gyümölcsöt, ráadásul változatosan, mert sajnos ezekből még mindig nem fogyasztunk eleget. A táplálkozásunkban – a rohanó mindennapok és a gyors ételek könnyű elérhetősége miatt – még mindig túl domináns a kenyér alapú étkezés és a túlzott mennyiségű cukor bevitel, amelyet fokoznak mesterséges aromák és ízanyagok. Ezen csak szemléletmód váltással és egy kicsit több odafigyeléssel lehet változtatni.

Ezzel a kifejezéssel, és a szivárványt hozva példának, talán a gyerekkel is könnyebb megértetni, és akár játékos formában is megtanítani a változatos, zöldség-gyümölcs dominanciájú étkezést.

Sőt, ha valaki elhatározza, hogy egészségesebben fog a jövőben étkezni, ez is egy jó mankó lehet, hogy az ételek sokszínűségére figyel, és minden nap igyekszik megenni a szivárványt. Természetesen ezeknek a színes ételek leginkább friss alapanyag legyenek, ne pedig a színes gumicukrot vagy drazsét emeljük le a polcról! 🙂

Színek és tápanyagok

Ehhez egy kis kedvcsinálóként, lássuk milyen színekben milyen fontos tápanyagok vannak! Természetesen ez inkább csak iránymutatás és kedv csinálás a színesebb táplálkozáshoz, mert minden zöldségnek és gyümölcsnek megvan a saját, egyedi tápanyag összetétele, de az tény, hogy a növény színét meghatározó fitovegyületek és a növények vitamin és ásványi anyag összetétele között jelentős az összefüggés.

A sárga és narancs színű gyümölcsöknek – mint a citrom, a narancs, a paprika – magas az A és a C vitamin tartalma. A zöld színű növények – mint a spenót, kelkáposzta, spárga, avokádó – gazdagok B, E és K vitaminokban, valamint jelentős klorofill források. A lila zöldségek és gyümölcsök – mint a padlizsán, vörös káposzta, kék szőlő – bővelkednek C és K vitaminokban.

Mielőtt görcsösen elkezdenénk a szín szerint összeállított étkezés mentén haladni, ne feledjük, hogy az étkezés öröm kell, hogy legyen, nem pedig nyűg. Igyekezzünk színesen és változatosan táplálkozni, és mindezt élvezettel tegyük!

Ha szeretnél még több táplálkozási tanácsot kapni, akkor nézd meg ezt a videómat is, amelyben Shenker-Horváth Kinga dietetikussal beszélgetek, és el is készítünk egy nagyon színes salátát, amely megfelel ezeknek az elveknek.

Ezek is érdekelhetnek:

Az egészséges táplálkozás 5 alapelve

5 tény, amit nem tudtál a C-vitaminról

7 ok, amiért érdemes minden nap paradicsomot fogyasztani

15 étel, amelyben alig van kalória, de tele van tápanyaggal

Tetszett? Oszd meg te is:

Facebook
Email
Pinterest

Népszerű bejegyzéseim

Ne maradj le!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs spam, viszont lesz sok olyan háttérinfó, amit máshol nem osztok meg!

Összes bejegyzés

Kategóriák
IGEN! Még több SMARTA

Ezek is érdekelhetnek

almas-galette

Mennyei fahéjas almás galette

Azért szeretem a galette recepteket, mert könnyen elkészíthetők, így azok is egyszerűen meg tudjál csinálni, akiknek nincs érzékük a sütéshez. Nem számít, hogy mivel van

fuges-turos-taska

Fügés túrós táska

Itt az ősz, és azzal együtt a füge szezon is. Hivatalosan a füge szezonnak októberben van vége, úgyhogy addig használjuk ki hogy most terem ez

Ez a weboldal sütiket használ! A sütik weboldal működéséhez és az olvasó szokásokhoz kapcsolódó anonim adatokat biztosításához szükségesek a tájékoztatónak megfelelően. A weboldalon való böngészés folytatásával hozzájárulsz a sütik használatához.