5 tény, amit nem tudtál a C-vitaminról

A C-vitamin az, ami minden bajra, főleg a megfázásra előszerettetel kapkodunk befelé. A C-vitamin talán az egyik legjobban elfogadott vitamin, amit senkinek sem kell nagyon magyarázni, hogy miért is kell. Még ha nem is tudjuk pontosan hogyan és miként hat a szervezetünkre, akkor is lelkesen fogyasztjuk. Pedig 100 éve, azt sem tudtuk, hogy mi ez. És mai napig vannak olyan tények, amelyeket nem biztos, hogy tudunk. A C-vitamin napja alkalmából összeszedtem 5 meglepő tényt a C-vitaminnal kapcsolatban.

1. Szinte csak mi nem tudjuk előállítani a C-vitamint

Az ember azon kevés emlős közé tartozik, akik már “elfelejtették”, hogy hogyan is kell a saját C-vitamin szükségletünket előállítani. Éppen ezért kell a mindennapi táplálékunkkal bevinni ezt a vitamint. Ha ez még nem lenne elég, a szervezetünk még tárolni sem tudja, ezért annyira fontos, hogy minden nap fogyasszunk C.vitaminban gazdag ételeket.

2. 24 óra alatt kiürül

Mivel a C-vitamin vízben oldódó vitamin, ezért a szervetünk a fel nem használt mennyiségtől 24 órán belül megszabadul. Ezért fölösleges a heti mennyiséget egy nap alatt bevinni, hogy letudjuk a vitamin pótlást.

3. Együtt hatékonyabbak

Mint ahogy a legtöbb vitaminra és ásványi anyagra is igaz, hogy együtt hatékonyabbak, mert segítik a felszívódást, vagy éppen növelik a hatékonyságot. Így például a C-vitamin javítja a vas felszívódását, ezért vas hiány esetében a vashoz mindig érdemes plusz C-vitamint is fogyasztani. Az E-vitaminnal közösen pedig hatékonyabban tudják felvenni a harcot a szabadgyökök ellen.

 4. Stresszoldó hatású

A C-vitamin hatására anti.stessz hormonok szabadulank fel a szervezetünkben, és még az ételek energiává való átalakulását is nagy mértékben támogatja, így egyszerre leszünk energikusabbak és nyugodtabbak.

5. Nem a citrom a legfőbb C-vitamin forrás

Nagyon sokan azt gondolják, hogy a citrus félék tartalmazzák a legtöbb C-vitamint, pedig ez nem teljesen így van. Igaz, hogy a citromnak, narancsnak, grapefruitnak magas a C-vitamin tartalma, a dobogón mégsem ők állnak.

A dobogó legfelső fokára az acerola került, a második helyezett a csipkebogyó, a harmadik hely pedig a papaya áll. C-vitamin pótlásra érdemes hát őket is bevetni.

Ezek is érdekelhetnek:

7+1 tipp az egészséges szemekért

A propolisz jótékony hatásai

15 étel, amelyben alig van kalória, de tele van tápanyaggal

7 ok, amiért érdemes minden nap paradicsomot fogyasztani

Tetszett? Oszd meg te is:

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: email

Népszerű bejegyzéseim

Ne maradj le!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs spam, viszont lesz sok olyan háttérinfó, amit máshol nem osztok meg!

Összes bejegyzés

Kategóriák
IGEN! Még több SMARTA

Ezek is érdekelhetnek

eper-bazsalikom-szendvics

Epres-bazsalikomos croissant reggelire

Tudom, hogy meghökkentő elsőre szendvicsfeltétként használni az eprest, de ha szereted az epret és a croissant, akkor ezt a kombinációt imádni fogod! A gyermekem csak

vegan-karamel-ontet

Mennyei vegán karamell öntet

Nyakunkon a fagyi szezon, és ha nem akarunk (tudunk) elmenni egy fagyizóba egy kis hűsítő nyalánkságért, akkor a házi zsömle után érdemes belevetni magunkat az

Ez a weboldal sütiket használ! A sütik weboldal működéséhez és az olvasó szokásokhoz kapcsolódó anonim adatokat biztosításához szükségesek a tájékoztatónak megfelelően. A weboldalon való böngészés folytatásával hozzájárulsz a sütik használatához.