Fedezd fel a Közép-Dunántúlt gyerekkel!

Ha közép-dunántúli kirándulásra gondolok, akkor vagy a Balaton keleti része vagy a Bakony jut elsőre az eszembe. Pedig a Vértes és Bakony között meghúzódó Móri-árok is tartogat bőven felfedeznivalót. Érdemes már most kinézni egy őszi hétvégét, amikor összepakoljátok a családot és kirándultok egyet. De, hogy hova is érdemes menni, már sorolom is!

Az aktív kikapcsolódás, a lovak és a finom borok szerelmeseinek jó kiindulópont lehet Mór, ahonnan különböző közlekedési formákkal remekül bejárható az egész környék. Bevallom, korábban nekem nem jutott volna eszembe Móron tölteni egy hétvégét a gyerekkel, de amire bebarangoltuk ezeket a helyszíneket, már tudtam, hogy jó helyre jöttünk, mint KidsOasis utazónagykövet.

De menjünk is sorba, hogy mire lehet készülni.

1. Csókakői vár biciklivel

Ha elég fittnek érezzük magunkat, akkor akár biciklivel is átmehetünk Mórról a szőlődombokon a középkori várromot – egy részét már felújították – megnézni, amelyet megmászva 479 méter magasból tudunk gyönyörködni a panorámában. Fiús szülőknek kihagyhatatlan program, főleg, ha a a katonás-fa karddal harcolós korszakukat élik a gyerekek. Ha nem készülünk biciklivel, az sem gond, hiszen a Hétkúti Wellness Hotelben azt is tudunk bérelni különböző méretekben. De természetesen autóval is megközelíthető a célpont. A várról itt olvashatsz még bővebben >>>

2. Csákberény vadászati múzeum

Ha már a Csókakői várig elkerekeztünk, akkor érdemes tovább gurulni egészen Csákberényig, ahol Vadászati és erdészeti múzeum vár ránk, ahol nem csak kitömött helyi és afrikai egzotikus állatokkal találkozhatunk, hanem egy panoráma tanösvényen megismerkedhetünk a környék növényvilágával és megnézhetjük az egyedülálló csákberényi berkenyét, ami kizárólag itt fordul elő.

3. Lovaskocsival a szőlő dombok között

Ha az előző két programot fittség hiányában, vagy mert túl kicsi a gyerekünk autóval tekintettük meg, akkor érdemes a Hétkúti Lovasparkban felpattanni egy lovaskocsira, és azzal bejárni a környék szőlő dombjait, és közben élvezni a kilátást, és persze a szezonálisan termő gyümölcsöket, mert a hajtó tudja, hogy hol érdemes egy-egy pillanatra megállni, hogy a fáról frissen szedjünk pár szem szilvát, egy almát, vagy éppenséggel egy kis fürt szőlő is kerül valahonnan. (bár nem tudom, hogy ez mennyire tartozik a hivatalos programba, remélem nem lesz belőle gond, hogy kikotyogtam 🙂 )

4. Kastélyok és várak

Szintén a könnyebb kirándulás kedvelőinek érdemes ellátogatni a móri Lamberg kastélyhoz és Székesfehérvárra a Bory-várhoz. Történetében és stílusában teljesen eltér a kettő, ezért összehasonlító játékkal is készülhetünk a gyereknek. Saját gyártású feladatlapokat adhatunk nekik, koruknak megfelelően. Az én szívemhez a Bory-vár áll közelebb a kettő közül, talán a romantikus története és a „királykisasszony” vár megjelenése miatt.

5. Fehérvárcsurgó víztározó

Ha nem annyira rajongunk a zárt terekért és épületekért, akkor a fehérvárcsurgói víztározó is megér egy kis sétát, főleg, ha a peca megszállottja valamelyik családtagunk, mert itt lehet jó fogásra számítani. A rossz hír viszont az, hogy strandolni nem lehet ebben a tóban. De pancsolásra ott vannak a Hétkúti Wellness Hotel medencéi, ahol felnőttek és gyerekek egyaránt fel tudnak frissülni, és birtokon lévő tavon pedig akár csónakázhatunk is!

6. Tési szélmalom

Ha picit hajlandóak vagyunk tovább utazni innen, akkor nem szabad kihagyni a tési szélmalmokat, amelyek igazán ritkaságszámba mennek! A gyerekeknek ez biztosan különlegesség, legalábbis nálunk mindig nagy az érdeklődé minden típusú malom iránt 🙂

7. Móri pince sor

Ha már mindent láttunk és jól elfáradtunk, akkor estére jöhet egy kicsit felnőttesebb program, és érdemes közelebbi ismeretséget is kötni a móri borvidék és a pincék jellegzetes boraival. De mielőtt elmerülünk a borok világába, érdemes egy jó kis vacsorát is elkölteni. A szállodából van transzfer az Öregprés étterembe, ahol tipikus sváb fogásokat is megkóstolhatunk, a helyi borok mellett.

Ezeknek a kalandoknak nagyon jó kiinduló pontja volt a Hétkúti Wellness Hotel, amelyről sok mindent megtudhatok ebből e videómból:

Ezek is érdekelhetnek:

Egy gyerekbarát hotel, ahol nem azt kapod, amire számítottál!

Természetközeli gyerek paradicsom fél órára a fővárostól?

Mitől lesz gyerekbarát egy szálloda?

5 hely, amit keress fel a Bakonyban!

Tetszett? Oszd meg te is:

Népszerű bejegyzéseim

Ne maradj le!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs spam, viszont lesz sok olyan háttérinfó, amit máshol nem osztok meg!

Összes bejegyzés

Kategóriák
IGEN! Még több SMARTA

Ezek is érdekelhetnek

citromkrem

Citromkrém, amire tuti rákattansz!

Ha egyszer megérezzük a frissen szedett citrom illatát, aromáját és zamatát, akkor arra biztosan egy egész életre rákattanunk. Azonban a friss citrom élményért legalább a

immunerősítő-shot

Természetes immunerősítő ital

Télen a szervezetünk egészségéért sokat tehetünk egy kis tudatossággal és némi odafigyeléssel. Nem mindegy ugyanis, hogy mi kerül a tányérunkra és a poharunkba. Egytra immunerősítő

FAHÉJAS-SZILVÁS-SÜLT-ZABKÁSA

Fahéjas-szilvás sült zabkása

Sokan azt mondják, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése. Nálam nem maradhat ki a reggeli, ha más nem egy tápláló kávés smoothie-t készítek magamnak.

Ez a weboldal sütiket használ! A sütik weboldal működéséhez és az olvasó szokásokhoz kapcsolódó anonim adatokat biztosításához szükségesek a tájékoztatónak megfelelően. A weboldalon való böngészés folytatásával hozzájárulsz a sütik használatához.