Ezért fogyassz mindennap Omega 3-at!

A C vitamin fogyasztása nagyon sok embernél szokás, a reggel rutin része, ha pedig beteg, akkor növeli az adagot. Ha megkérdeznénk ezeket az embereket, hogy pontosan miért is szedik, valószínű a válasz egyértelmű lenne: mert egészségesek szeretnének maradni, vagy gyorsabban meggyógyulni. A C vitamin mellett azonban az Omega 3 esszenciális zsírsavra is szüksége van a szervezetünknek az alapvető működéshez, ebből még is sem jut elég mindenkinek. De lássuk, miért is érdemes erre is kiemelten figyelni!

Omega 3 zsírsav jótékony hatásai

Két dologgal érdemes mindenképp tisztában lennünk, ha az omega 3-ról beszélünk: nem ettől fogunk hízni, hiába van a nevében benne az, hogy zsír, a másik pedig, hogy ezt a szervezetünk nem tudja előállítani, kizárólag külső forrásból, a táplálkozásunkkal tudjuk a szervezetünkbe bejuttatni.

1. Gondoskodik a szívünk egészségéről

Az omega 3 nélkülözhetetlen a megfelelő szív és érrendszeri folyamatokhoz. Azért, hogy csökkenteni tudjuk a kockázatát a szív és érrendszeri problémáknak – amely az egyik vezető halálok – mindenképpen szükséges, hogy a szervezetünk napi szinten hozzájusson ehhez az zsírsavhoz.

Mit csinál az omega 3?

  • csökkenti a vérben a triglicerid és koleszterin szintet (amelyeknek az oka lehet a túl sok állati eredetű zsír, alkohol, hozzáadott cukrok fogyasztása)
  • természetes módos csökkenti a vérnyomást
  • segít megelőzni az érszűkületet

2. Segít megküzdeni az idegrendszeri problémákkal

A különböző mentális betegségek – mint a depresszió, hiperakitvitás, skizofrénia, Alzheimer kór … –  tünetei szintén mérsékelhetőek az omega 3 zsírsav bevitelével. Mivel az agy és az idegrendszer építőkövei a zsírsavak, ezért nem nehéz az összefüggést látni.

Ráadásul , kutatások által bizonyított, hogy azok, akik rendszeresen fogyasztanak megfelelő mennyiségű esszenciális zsírsavat, kevésbé hajlamosak a depresszióra.

ADHD-s gyerekeket vizsgálva megállapították, hogy az ő szervezetükben alacsonyabb az omega 3 zsírsav szintje, mint a kontroll csoport tagjainál, ezért számukra is létfontosságú az omega 3 zsírsav pótlása.

3. Csökkenti a gyulladást

A legtöbb betegség valamilyen belső gyulladásra vezethető vissza. Sokszor ha a tüneti kezelés mellett, segítünk a szervezetünknek omega 3-mal, hogy megküzdjön a gyulladásokkal, hamarabb érünk el eredményeket, és tartósabb hatásra is számíthatunk.

4. Erősíti az immunrendszert

Általában nagyobb valószínűséggel kapunk el valamilyen betegséget, ha az immunrendszerünk le van gyengülve. Rutinosan ezért kapkodjuk a C vitamint, hogy ezzel erősítsük és ellenállóbbá tegyük a szervezetünket. Azonban, ha a C vitamin mellett az Omega 3-ra is “rászoknánk” még többet segítenénk a szervezetünknek a védekezésben. Ez különösen fontos gyermek korban, amikor is megteremtjük az alapját a későbbi egészségünknek.

5. Támogatja a csontok és ízületek egészségét

A csonttörés mindennapos balesetnek számít, amelynek kockázata idősebb korban magasabb a csontritkulás miatt, és akár végzetes is lehet. Ezért nem mindegy, hogy mennyit törődünk az izmaink mellett a csontjainkkal is. A D-vitamin mellett az omega 3 is hozzájárul ahhoz, hogy a kalcium hatékonyabban szívódjon fel és épüljön be a csontokba, valamit segíti az ízületek megfelelő kollagénszintjének a fenntartását.

Mennyi omega 3 zsírsavat fogyasszunk?

Az lenne a legjobb, hogy ha az omega 3 zsírsavhoz természetes formában, azaz kiegyensúlyozott  táplálkozás során jutnánk hozzá, hiszen fontos az is, hogy más tápanyagokkal együtt (pl. omega 6, K vitamin) jusson be, hogy a leghatékonyabb legyen. Az ajánlott napi mennyiség 1-2 g között van.

Miben van omega 3?

Legkézenfekvőbb, és legismertebb omega 3 forrás a tengeri halak, de az a jó hír, hogy nagyon sok növényben is megtalálható, így nem kell aggódnunk, ha nem szeretjük, vagy nem fogyasztunk halat. Ebben a videómban összegyűjtöttem azokat a növényeket, amelyeknek a legmagasabb az omega 3 zsírsav tartalma, és egy kis odafigyeléssel könnyedén be lehet iktatni a mindennapi étrendünkbe.

Ezek is érdekelhetnek:

5 tény, amit nem tudtál a C-vitaminról

7 ok, amiért érdemes minden nap paradicsomot fogyasztani

Az uborkás víz jótékony hatásai

Miért rózsaszín a lazac? Avagy 4 érv, hogy miért fogyaszd rendszeresen!

Tetszett? Oszd meg te is:

Facebook
Email
Pinterest

Népszerű bejegyzéseim

Ne maradj le!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs spam, viszont lesz sok olyan háttérinfó, amit máshol nem osztok meg!

Összes bejegyzés

Kategóriák
IGEN! Még több SMARTA

Ezek is érdekelhetnek

almas-galette

Mennyei fahéjas almás galette

Azért szeretem a galette recepteket, mert könnyen elkészíthetők, így azok is egyszerűen meg tudjál csinálni, akiknek nincs érzékük a sütéshez. Nem számít, hogy mivel van

fuges-turos-taska

Fügés túrós táska

Itt az ősz, és azzal együtt a füge szezon is. Hivatalosan a füge szezonnak októberben van vége, úgyhogy addig használjuk ki hogy most terem ez

Ez a weboldal sütiket használ! A sütik weboldal működéséhez és az olvasó szokásokhoz kapcsolódó anonim adatokat biztosításához szükségesek a tájékoztatónak megfelelően. A weboldalon való böngészés folytatásával hozzájárulsz a sütik használatához.