Amikor közel egy éve eldöntöttem, hogy belevágok a fürdőszoba felújításba, sok minden kérdéses volt, kivéve az, hogy Grohe szanitereket szeretnék. Szinte a blogom indulásának a kezdetétől együttműködöm a márkával. 5 év alatt nagyon sok mindent megtudtam róluk, valamint az innovatív technológiáikról. Most összegyűjtöttem, hogy mi az 5 ok, ami miatt érdemes a Grohe márkában gondolkozni, ha felújítás vagy építkezés előtt állsz.
Dizájn és funkció
Életem egyik meghatározó élménye volt, amikor 2017-ben Frankfurtban az ISH-n (nemzetközi gépészeti szakkiállítás) több órát beszélgettem Michael Seum-mal a Grohe akkori vezető dizájnerével, és egy pici betekintést kaptam arról, hogy hogyan is születik meg egy termék. Hol és hogyan kapcsolódik össze a dizájn és a funkció. És, hogy milyen sok ember munkája, és mennyi munkaóra van abban, amíg megszületik egy olyan termék, amely nem csak szemet gyönyörködtető, de funkciójában is a legutolsó technológiákat jeleníti meg.
Nekem a kezdetektől fogva az Essence család a kedvencem. Letisztult, modern, mégis finom és nőies. Így nem is volt kérdés, hogy a fürdőszoba felújítás során ez a termékcsalád került be a fürdőmbe.
Víztakarékos Grohe termékek
A külsőségek mellett ma már nem mehetünk el a fenntarthatóság és a környezettudatosság mellett sem. A Grohe csaptelepek az első között voltak, amelyek az EcoJoy technológia révén 30%-kal kevesebb vizet engednek át percenként, mint a hagyományos társaik úgy, hogy a felhasználói élmény nem változik.
De nem csak a csaptelepek segítenek a víz és energiatakarékosságban, hanem szinte a legtöbb Grohe termék rendelkezik olyan innovációval, amelyekkel a rezsiköltségeinket is tudjuk csökkenteni. Ezekről az innovációkról korábbi cikkemben már részletesen írtam.
A zuhanyzás, mint élmény
A Grohe termékei nem most kerültek be először a háztartásomba. A konyhai vízszűrős csaptelepem is Grohe, és a másik fürdőszobámba is Grohe csaptelep és zuhany van. Bár a zuhanyrendszer nem a korábbi felújítás során került be, hanem utólag kellett lecserélni.
A 6 évvel ezelőtti felújítás előtt még nem igazán mélyedtem bele a technológiai kérdésekbe. Egy átlagos áron lévő, átlagos zuhanypanelt választottam, ami utólag extra drága lett. 1 éven belül ki kellett cserélni az egészet, mert teljesen tönkre ment.
Amikor felkerült a termosztátos Grohe zuhanyrendszerem, akkor éreztem meg az igazi különbséget zuhany és zuhany között. Attól a naptól a zuhanyzás teljesen új élménye került be az otthonomba, amit korábban csak wellness hotelekben tapasztaltam meg.
Komplex megoldás
Ahogy említettem, nem csak fürdőszobai, de konyhai megoldásokat is kínál a Grohe. De itt nincs vége a komplex megoldásoknak, hiszen a szaniterek mellett pár éve kerámiákkal is bővült a választék. Ez segíthet bennünket abban, hogy leegyszerűsítse a választási folyamatokat, hiszen ugyanannál a gyártónál megtalálunk mindent, amelyek garantáltan illenek is egymáshoz.
Grohe és a fenntarthatóság
Még egy gondolat a fenntarthatóság jegyében. Tavasszal volt egy online summit, ahol a 2021-es Grohe termék innovációk mellett komoly szerepet kapott az is, hogy a gyártási, logisztikai és egyéb háttér folyamatok hogyan lehetnek még környezethatékonyabbak.
Átgondolták többek között a csomagolást. A cél az volt, hogy hogyan lehet minél kevesebb csomagolóanyag felhasználásával a termékeket biztonságosan eljuttatni a gyárból a fogyasztó otthonába. Ráadásul nem csak a csomagolóanyag mennyiségét szerették volna csökkenteni! Arra is figyeltek, hogy a felhasznált anyagok lehetőleg újrahasznosított és újrahasznosíthatóak legyenek.
Ha tudatos fogyasztói döntéseket szeretnénk hozni, és a pénzünkkel a megfelelő helyre „szavazni”, akkor ezeket a nagyvállalati törekvéseket is érdemes szem előtt tartani. Hiszen hosszútávon sokkal inkább múlik a fenntarthatóság az iparon, mint a háztartásokon.